Το μωράκι σας βαφτίζεται και η βάπτιση είναι γεμάτη συμβολισμούς, που αξίζει να γνωρίζετε.
Για την Εκκλησία μας μέσω του βαπτίσματος ο άνθρωπος γίνεται χριστιανός, μέλος της εκκλησίας του Χριστού .
Στην κολυμβήθρα ο νεοφώτιστος απαλλάσσεται από το προπατορικό αμάρτημα και δέχεται τη ζωή και το φως του Χριστού.
Πριν το βάπτισμα, ο ανάδοχος του μωρού αποκηρύσσει το σατανά στραμμένος προς τη δύση, που συμβολίζει το βασίλειο του σκότους,
ενώ απαγγέλλει το σύμβολο της Πίστεως στραμμένος προς την ανατολή, που συμβολίζει τον Χριστό, το αληθινό φως.
Το νερό
Αποτελεί το βασικό στοιχείο του βαπτίσματος,
συμβολίζει την αγνότητα και είναι πηγή ζωής που εξυγιαίνει το παιδί και το προετοιμάζει για τη νέα του ζωή ως χριστιανού.
Η τριπλή βύθιση του μωρού στο νερό στο όνομα της Αγίας Τριάδος δηλώνει τη συμμετοχή του στο θάνατο και την Ανάσταση του Χριστού.
Η λαμπάδα
Αποτελεί σύμβολο φωτισμού του Χριστού που δέχεται το μωρό, για να το καθοδηγεί στη ζωή του.
Είναι η λαμπάδα της πίστης στη χριστιανική αλήθεια, για να δίνει η ζωή του φως στους γύρω του.
Ο σταυρός
Ο βαπτιστικός σταυρός είναι το σύμβολο και η σφραγίδα της χριστιανικής πίστης και της σταυραναστάσιμης ένταξής μας στο σώμα του Χριστού και
στη χριστιανική ζωή.
Το λάδι
Κατά τη διάρκεια του βαπτίσματος ο νονός βάζει λαδάκι στο σώμα του παιδιού.
Το λάδι συμβολίζει τη χάρη του Θεού και έχει αγιαστεί, για να είναι σύμβολο αγώνα και θεραπείας, που θα απελευθερώσει κάθε αμαρτία μέσω του βαπτίσματος.
Τα βαπτιστικά ενδύματα
Λέγονται "φωτικά" και συμβολίζουν την καινούρια λαμπρή και αμόλυντη ζωή του χριστιανού.
Γι' αυτό και πρέπει να είναι λευκά, αφού το λευκό συμβολίζει την αγνότητα και τη λαμπρότητα της ψυχής του βαπτισθέντος.
Επίσης, ο νεοφώτιστος ντύνεται με λευκά, όπως οι άγγελοι και ο εξ αναστάσεως Χριστός.
Η τριχοκουρία
Το κόψιμο των μαλλιών είναι ένα είδος προσφοράς του νεοφώτιστου προς το Θεό,
δηλώνοντας με αυτόν τον τρόπο ότι εφεξής ανήκει στο Θεό και είναι αφιερωμένος σ' αυτόν.
Το μύρο
Ο νεοφώτιστος αλείφεται σταυροειδώς με το άγιο μύρο σε διάφορα σημεία του σώματός του δηλώνοντας πως, όπως ο Χριστός χρίστηκε με το Άγιο Πνεύμα,
έτσι και το παιδί χρίζεται με την πνευματικότητα και την καθαρότητα του πνεύματος.